ابتدا بر روی گزینه ورود به سایت در بالای همین صفه کلیک نمایید. نام کاربری و رمز عبور کد ملی پذیرفته شده می باشد. آن را وارد نموده تا وارد سامانه شوید. پس از ورود به سامانه در صورت باز شدن پنجره بر روی اتمام تور کلیک نمایید در غیر اینصورت از قسمت نمای کلی درس بر روی گزینه ثبت نام و ارسال مدارک قبول شدگان کلیک کنید. در این قسمت فرم های مورد نیاز و مدارک ثبت نامی قابل مشاهده می باشند. اطلاعیه ای که دراین قسمت قرار داده شده است را به دقت مطالعه کنید. سپس از قسمت فرم های مورد نیاز، از تمامی فرم ها پرینت تهیه نموده با خودکار آبی تکمیل نمایید. تمامی فرم ها باید توسط پذیرفته شده امضا شوند. از قسمت ارسال مدارک هر یک از فرم ها و مدارک را انتخاب نمایید. بر روی گزینه تحویل تکلیف کلیک نموده سپس فایل خود را بارگذاری کنید. توجه داشته باشید نام فایلی که می خواهید بارگذاری کنید حتما باید به انگلیسی باشد. پسوند فایل های بارگذاری شده باید JPEG یا PDF باشند. پس از بارگذاری فایل بر روی گزینه ذخیره تغییرات کلیک نمایید.
با اتمام بارگذاری مدارک مورد نیاز در سامانه توسط پذیرفته شده، مسئولین ثبت نام، مدارک را بررسی نموده و در صورت کامل بودن مدارک، در قسمت پیغام از طریق همین سامانه به دانشجو اطلاع داده خواهد شد تا نسبت به واریز شهریه اقدام نماید.
پس از دریافت پیغام از طرف اداره آموزش به وب سایت دانشگاه به نشانی www.shamsist.ac.ir مراجعه نموده و بر روی سامانه آموزشی سما کلیک نمایید. نام کاربری که شماره دانشجویی پذیرفته شده می باشد در قسمت پیغام همین سامانه به دانشجو ارسال خواهد شد. رمز عبور کد ملی دانشجو می باشد. پس از ورود به سامانه آموزشی سما از منوی سمت راست—قسمت مالی بر روی پرداخت شهریه آنلاین کلیک نموده و از طریق کارت های عضو شتاب نسبت به پرداخت علی الحساب شهریه تحصیلی اقدام نمایید. پس از واریز علی الحساب شهریه، انتخاب واحد توسط اداره آموزش صورت خواهد گرفت.
یک روز پس از واریز شهریه می توانید با مراجعه به سامانه آموزش مجازی در کلاس های غیرحضوری شرکت نمایید. راهنمای استفاده از سامانه جهت شرکت در کلاس های آموزشی در منوی سمت راست قابل مشاهده می باشد.
در صورت وجود هر گونه سوال می توانید با مراجعه به وب سایت دانشگاه از قسمت ارتباط با ما، پیام خود را به واحد مربوطه ارسال نمایید. مسئولین در اسرع وقت ممکن به سوالات شما پاسخگو خواهند بود.